اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط|از برنامه نامزدها برای خودروسازی تا اصلاح مدل حکمرانی لاریجانی - روحانی/ رئیسی: بورس نباید قلک دولت‌ها شود

بسته بیست و پنجم «خط و ربط» که در فاصله یک هفته تا پایان زمان قانونی تبلیغات نامزدها آماده شده چکیده مهمترین خبرهای انتخاباتی برای شما جمع‌آوری شده که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

خط و ربط|از برنامه نامزدها برای خودروسازی تا اصلاح مدل حکمرانی لاریجانی - روحانی/ رئیسی:  بورس نباید قلک دولت‌ها شود

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: بعد از اینکه مناظره اول و دوم با موضوعات «اقتصادی» و «سیاسی، فرهنگی و اجتماعی» برگزار شد و البته انتقادهای زیادی درباره نحوه برگزاری و حتی طراحی سوالات داشت، قرار شده که مناظره سوم با موضوع «دغدغه‌های مردم» برگزار شود.

در بسته بیست و پنجم «خط و ربط» که در فاصله یک هفته تا پایان زمان قانونی تبلیغات نامزدها آماده شده چکیده مهمترین خبرهای انتخاباتی برای شما جمع‌آوری شده که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
 


می‌توانیم به سمت صادرات خودرو برویم

علیرضا زاکانی درباره صنعت خودروسازی گفته: انحصار را در صنعت خودرسازی  با بهره‌مندی از توانمندی‌هایی که در متن جامعه وجود دارد می‌شکنیم. دانش دانشگاه و عناصر فرهیخته را باید به کار بگیریم. ما می‌توانیم به سمت صادرات خودرو حرکت کنیم اما انحضار بزرگترین مانع آن است.

او این قول را هم داده که در دولت آینده هزینه درمان  ۲۵میلیون ایرانی کم درآمد به شکل رایگان خواهد بود و دهک‌های پایین درآمدی نباید هزینه درمانی پرداخت کنند.

زاکانی وعده داده که دولتش در صورت رای آوردن در جهت تامین حداقل‌های زندگی کم درآمدها به ۶۹ میلیون ایرانی بن کارت کمک هزینه در هر ماه ارایه خواهد کرد.

او تصریح کرده که کشور دارای منابع فراوانی است اما غارتگرانی نیز وجود دارند که تحت حمایت برخی مسؤولان فعالیت دارند.۲۵ درصد قاچاق کشور از مبادی رسمی انجام می‌شود.
 


به طور جدی برای خودروسازی برنامه دارم

همتی هم درباره خودروسازی گفته: به طور جدی برای خودروسازی برنامه دارم. قیمت خودرو را باید بازار تعیین کند. تعیین تعرفه‌های سنگین برای واردات خودرو باعث شده قیمت خودروی خارجی افزایش پیدا کند و خودرو داخلی هم به تبع آن گران شده است.

او بر این نکته هم تأکید کرده که تمرکز اصلی دولتش حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است و یارانه خانوارهای ضعیف را به یک میلیون تومان افزایش می‎‌دهد.

ستاد همتی هم به خبر آسوشیتدپرس واکنش نشان داده و خواستار اصلاح آن شد. این رسانه روز گذشته مدعی شده بود که همتی اعلام کرده آماده دیدار با بایدن است.
 


واردات خودرو را گام به گام آزاد می‌کنم

محسن رضایی هم گفته: حتما واردات خودرو را آزاد می‌کنم تا رقابت شکل بگیرد البته آرام آرام و به صورت پلکانی، خودروسازی خودمان را اصلاح می‌کنیم تا قدرت رقابت پیدا کند. مسئله بعدی هیبریدی کردن خودروهای داخلی است تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود و هوا آلوده نشود. از سوی دیگر سوخت ذخیره شده را صادر می‌کنیم.

او معتقده که بلایی که بانک‌ها بر سر ملت ایران آوردند بعثی‌های عراقی هم نیاوردند چون نه تنها تولید را به زمین زدند بلکه رفاه مردم را هم با آسیب‌های جدی مواجه کردند. رضایی از اولین اقدامات دولتش را اصلاح نظام بانکی اعلام کرده و قول داده که بانک مرکزی را از وابستگی به دولت، خارج و مستقل کند.

رضایی این را هم گفته که علت اینکه گفتم یارانه‌ها را به 450 هزار تومان می‌رسانم این است که عدد پرداختی به مردم واقعی شود؛ معال 20 دلاری که قبلا پرداخت می‌شد. در مرحله نخست این عدد را به 40 میلیون نفر و در مرحله بعد به 60 میلیون نفر پرداخت خواهیم کرد.
 


جلوگیری از واردات، مشروط به ارتقاء‌ کیفیت

سعید جلیلی گفته: نمی‌شود بگوئیم چون می‌خواهیم از تولید داخلی حمایت کنیم جلوی واردات خوردو را بگیریم یا تعرفه را به شدت بالا ببریم،‌ این حرف در شرایطی درست است که باعث کاهش کیفیت خودروهای داخلی و افزایش قیمت نشود. 

او معتقده نباید اجازه بدهیم ۸ سال دیگر، دوباره هیاهو جایگزین همت شود. جلیلی گفته: مردم ما امروز مشکل مسکن دارند، بعد فردی می‌آید می‌گوید مسکن مهر مرخرف است. نمی‌شود دم از عقلانیت بزنید و دیگران را افراطی بخوانید، بعد توافقی کنید که عقلانیتی در آن نباشد.

جلیلی درباره حمایت از بانوان و انتخاب وزیر زن هم تصریح کرده: اینکه حقوق زن را صرفا در این ببینیم که دو سه نفر زن در کابینه می‌‌گذاریم این توهین به زنان است. من این مدلی رفتار نکردم.
 


انحصار از کیفیت کم کرده است

قاضی زاده هاشمی معتقده که انحصار باعث شده تولید کنندگان خودرو داخلی به دنبال ارتقاء کیفیت نباشند. او گفته بازار 80 میلیونی داخلی برای ایجاد رقابت برای تولیدات داخلی قابلیت لازم را ندارد. باید کیفیت را ارتقاء بدهیم و نقدینگی را به سمت تولید هدایت بکنیم اما از این موارد مهم‌تر برنامه‌ریزی برای بازار 600 میلیون نفری در منطقه است. پس باید به سمت تولید خودرو به صورت مشترک حرکت کنیم.

او در جای دیگری هم تصریح کرده: بنده برای اصلاح وضع موجود آمده‌ام یعنی برای اصلاح مدل حکمرانی لاریجانی - روحانی آمده ام چون آقای لاریجانی بخش مهم و تفکیک ناپذیر وضع موجود است. ترکیبی از وزرای خسته، ناکارآمد و بی برنامه دولت فعلی با حمایت شخص آقای لاریجانی به مردم تحمیل شد و حتی آقای لاریجانی اجازه استیضاح این وزیران را نداد.
 


کارهای دولت سازندگی ایده‌آل نبود

 

مهرعلیزاده هم معتقده در دولت سازندگی کارهای خوبی انجام شد اما آنچه ایده آل بود پیش نیامد. او گفته: مردم فردی یا افرادی را انتخاب کنند که از دردشان آگاهی دارند و برای رفع مشکلات ملت با خدا و مردم پیمان می‌بندند.
 


اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم/ بورس نباید قلک دولت‌ها شود

رئیسی گفته: ما اهل گفتن واژه‌های مثل «نمی شود»، «نمی‌توانیم» و «بودجه نداریم» نیستیم بلکه اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم.

او قول داده که دولتش دولت خدمتگزار خواهد بود نه دولت منت‌گذار و تصریح کرده: یک مدیریت کارآمد در کشور وجود دارد که می‌تواند نیروی انسانی و امکانات را به کار بگیرد تا هیچ  قوم و مذهبی ناراحت و برافروخته نشود.

رئیسی معتقده که با همین بودجه و امکاناتی که در اختیار داریم، اما با یک مدیریت جهادی و توانمند و استفاده از نیرو‌های جوان و کارآمد می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

او درباره بازار سرمایه هم گفته: باید به بازار سرمایه عمق بخشیده شود. یعنی شرکت‌هایی که آماده ورود به بازار سرمایه هستند درگیر بروکراسی اداری نشوند و با سرعت وارد بورس شوند. باید از خسارت دیدن سرمایه‌گذاران خرد جلوگیری کنیم. دولت هم نباید بازار سرمایه را مانند قُلک خود ببیند تا هر وقت خواست در آن دست ببرد.

کاندیداتوئیت| پای والیبال هم به صفحه شخصی نامزدها باز شد
 

 

 

 

 

 

همتی و مهرعلیزاده نتوانستند رأی جمع کنند

روزنامه شرق نوشته که  اگر همتی یا مهرعلیزاده می‌توانستند با تکیه بر ویژگی‌های فردی موجی اجتماعی به نفع خود ایجاد کنند، ممکن بود جبهه اصلاحات نظری دیگر داشته باشد، اما این شرایط نیز تاکنون مهیا نشده است و در پی دو مناظره انتخاباتی به نظر می‌رسد که نه میزان تمایل جامعه به شرکت در انتخابات تغییری کرده است و نه سبد رأی همتی و مهرعلیزاده به ‌طور چشمگیر افزایش یافته است.

علی صوفی، عضو حقیقی اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم درباره تأثیر مناظره‌ها بر سبد رأی اصلاح‌طلبان با روزنامه شرق هم‌نظر است. او گفته که مدل 92 و 96 کلا کنار گذاشته شده و آن چیزی که باقی می‌ماند مدل 98 است.باید ببینیم در مناظره آخر و روند نظرسنجی به کدام سمت می‌رود. آیا به‌سمتی خواهد رفت که جبهه اصلاحات را قانع کند که کاندیدا بدهد یا خیر

محمود صادقی معتقده که  قانع کردن بدنه اصلاح طلبی برای حمایت رسمی از همتی و مهرعلیزداه کار سختی است. او گفته: اگر خود این دو فرد با عقل و درایت، هوشمندی و شجاعت بتوانند تمایز خود را به مردم نشان بدهند و مردم را ترغیب کنند به حمایت و حضور در عرصه انتخابات شاید فعالان اصلاح‌طلب از آنها حمایت کنند.

حمایت آفتاب یزد از طرح گشت ارشاد مدیران

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد با حمایت از طرح گشت ارشاد مدیران سید ابراهیم رئیسی نوشت: بعد از عمکلرد موفق آیت الله رئیسی در قوه قضائیه حالا گویا قرار است مبارزه با فساد با این طرح به قوه مجریه هم ورود کند تا پایانی بر راحت‌طلبی‌ها، سوء‌استفاده‌ها و حقوق‌های نجومی در مناصب اجرایی باشد.

حمایت پرستاران مدافع سلامت از رئیسی

۵۰ هزار نفر از کادر پرستاری مدافع سلامت، از ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی با شعار «سید مظلومان؛ حامی پرستاران» حمایت کردند.

نیکزاد، رییس شورای هماهنگی ستاد‌های مردمی آیت الله رئیسی معتقده که عرصه تبلیغات برای دولت مردمی آقای ⁧‫رئیسی‬⁩ باید به محل خدمت به محرومین و مستضعفین تبدیل شود، او در صفحه شخصی خودش نوشته که چاپ بنرهای رنگارنگ با این رویکرد همخوانی ندارد. ضمن تشکر از احساسات خودجوش، از همه ستادهای مردمی درخواست می کنم از این فضا دوری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول